cdas1

Hvis du har en hjemmeside – hvad end du sælger diverse produkter eller har en blog – har du helt sikkert styr på din søgemaskineoptimering. Hvis du ikke har, bør du bestemt læse med her, hvor vi vil uddybe denne markedsføringstendens for dig, samt give dig tips og tricks til, hvordan du kan være med til at optimere din placering på internettet selv.

Hvad er søgemaskineoptimering?

“Search Engine Optimization” er det samme som SEO. På dansk kalder man dette for søgemaskineoptimering. Man kan nemlig gøre forskellige ting ved sin hjemmeside, for at den får en bedre position på internettet. Disse initiativer er tilsammen det, man kalder SEO.

 

Først og fremmest bør du have styr på det tekniske i forbindelse med din hjemmeside. Har du eksempelvis for mange plugins eller andre koder, som kan hindre søgemaskinen i at finde din hjemmeside på det store internet? Foruden denne tekniske baggrund, som bør være i orden, er det vigtigt at gøre brug af keywords. Der findes diverse redskaber, som du kan gøre brug af, for at finde ud af, hvilke keywords det danske folk benytter sig af på internettet.

 

Disse keywords skal derefter implementeres på din hjemmeside på en naturlig måde! Din hjemmeside kan derefter ranke på disse keywords, som du har gjort brug af. Det sidste element i SEO er det, som man kalder linkbuilding. Linkbuilding henviser til, at du får andre til at nævne din virksomhed – og linke til din virksomhed – på deres hjemmeside. Jo flere domæner, som referer til din hjemmeside, jo bedre.

Tip 1: Hold dine keywords opdateret

Mange tror fejlagtigt, at det er nok at implementere relevante keywords en enkelt gang. Når teksten er skrevet, er jobbet med andre ord gjort. Det er dog ikke sandt. Dette er en vedvarende opgave, som gang på gang skal optimeres. Det er nemlig forskelligt hvilke ord, som folk søger på. Da din hjemmeside skal stemme overens med de ord, som folk søger på, skal du derfor optimere dine keywords gang på gang.

Tip 2: Gør brug af et markedsføringsbureau

Ovenstående er et godt eksempel på, at det er et stort arbejde at opretholde en placering på internettet. Derfor gør mange virksomheder brug af markedsføringsbureauer. Disse er nemlig i stand til hjælpe dig løbende, så du samtidig kan holde styr på alle de andre ting i forbindelse med din hjemmeside!

Tip 3: Hold øje med din hjemmesides organiske trafik

Selvom du måske har outsourcet din søgemaskineoptimering til et markedsføringsbureau, kan det være en god idé fortsat at følge din hjemmesides organiske trafik. Dette kan du eksempelvis gøre via Ahrefs, som er et online program hvortil du opretter en profil.

 

Den organiske trafik siger noget om, hvor mange folk ender på din hjemmeside på en naturlig måde. Det er derfor en meget god indikator på, hvordan din hjemmeside performer på internettet.