Hvis du gerne vil maksimere salget fra din webshop, er der en række forskellige faktorer, du bør optimere. For det første er det vigtigt at have søgemaskineoptimeret din webshop, så du trækker kunder på de søgeord, der er relevante for dine varer. Det er også vigtigt at have konkurrencedygtige priser og god service. En nogle gange oversigt faktor, når det kommer til driften af webshops, er vigtigheden af at have en webshop, der er let at orientere sig i. Hvis dine kunder let og ubesværet kan finde de produkter, de er interesserede i, vil de være mere tilbøjelige til at handle i din webshop. Her er to gode råd til, hvordan du kan gøre din webshop mere let tilgængelig.
Hav en knivskarp søgefunktion
Søgefunktionen er brugeren af en hjemmesides vigtigste værktøj til hurtigt at finde de produkter, de søger. Nogle produktserier er meget store, og har mange produkter, der ligner hinanden meget, men som har små forskelle i specifikationer, der er af afgørende betydning for forbrugeren. Derfor er det vigtigt, at søgefunktionen på din hjemmeside kan hjælpe brugeren med at sortere i alle de forskelle på produkterne, der kan være af betydning for vedkommende.
Hvis du for eksempel har at gøre med tv beslag, er det nødvendigt at have en søgefunktion, der kan sortere beslagene efter hvor store skærme, de er designede til at kunne bære. Det er også vigtigt, at brugeren kan sortere efter designs og ikke mindst hvilken producent, fjernsynet der skal monteres, er lavet af.
Opdel dine varer i kategorier
En anden måde, du kan gøre navigationen på din webshop lettere på, er at have kategoriseret dine produkter i et smart system. Der findes masser af måder at sortere produkter på, og det kan nogle gange være svært at regne ud, hvilken der er mest effektiv.
En god teknik, du kan prøve, når du skal kategorisere produkterne i din webshop, er at sætte dig i kundens sted. Hvis en kunde skulle finde en vare på din webshop, hvilke kategorier ville så være praktiske for kunden at kunne navigere i?
Seneste kommentarer