cdas1

Dette indlæg er sponsoreret.

Hvordan er det muligt at skaffe forbrugerinteresse eller forespørgsel efter sin virksomheds produkter/tjenester? Begrebet, du leder efter, er leadgenerering, som er et hot emne inden for marketingverden. Det er ikke altid lige til at finde ud af, hvordan man kan generere en masse varme leads. Læs om leadgenerering for at uddanne dig selv inden for området, og bliv super skarp i det for at gavne dig og din virksomhed. Du gør dig selv en tjeneste ved det, da der er flere og flere virksomheder, der arbejder med leadgenerering for at gøre det nemmere for salgsafdelingen, da de modtager varme leads i stedet for kolde.

Med nyhedsbreve kan du generere varme leads

Nyhedsbreve er en fremragende måde at få leads i kassen. Når en interesseret tilmelder sig nyhedsbrevet, får du vedkommendes e-mail, og dér har du en ny lead. Denne e-mail kan du bruge til at sende flere mails ud, så denne lead i sidste ende forhåbentlig bliver til en kunde.

Gode råd inden for nyhedsbrevskrivningen

Men hvordan kan man skrive nyhedsbreve, der lønner sig? Med få simple tips og tricks kan du få dine nyhedsbreve til at blive bemærkelsesværdige, spændende og læsevenlige for dine leads.

#1

Det er vigtigt at finde ud af, hvorfor du sender lige præcis det nyhedsbrev ud. Når du finder ud af dette, hjælper det dig i den rigtige retning, når du skal skrive.

#2

Find dernæst ud af, hvem det er, du skriver til. Det afgør nemlig, hvordan du bør skrive nyhedsbrevet. Brug emnelinjen, preheader og afsender i nyhedsbrevsmailen til at skrive kreative linjer for at skabe opmærksomhed.

#3

At skive godt indhold kræver, at du møder læseren i øjenhøjde og informerer indhold, der er relevant og værdiskabende for læseren. Budskabet skal være klart og tydeligt, så du skriver korte og præcise sætninger og dermed udformer korte afsnit i dit nyhedsbrev.

#4

At skrive en Call To Action i nyhedsbrevene er alfa og omega for, at dine modtagere reagerer på dit nyhedsbrev. Hvis der er noget særligt, du gerne vil have modtagerne til, når de har læst nyhedsbrevet, skal du kommunikere det. Her kan man for eksempel bruge en knap, der fører hen til virksomhedens hjemmeside eller andet.

#5

Det er vigtigt at have in mente, at der er nogle modtagere, der læser nyhedsbreve på telefonen. Sørg derfor for ikke kun at have det tilpasset til en computerskærm, men også en mobilskærm.

#6

Med nyhedsbreve har du rig mulighed for at teste, hvad modtagerne reagerer bedst på. Du kan skrive to eller flere nyhedsbreve med samme budskab med splittesting. Du kan for eksempel ændre på knaptekster, preheader og emojis i nyhedsbrevet. Det er kun fantasien, der sætter grænser for, hvad du vil teste.

Lad marketing- og salgsafdelingen arbejde sammen

For at samle et godt team, der kan hjælpe med at generere så mange leads som overhovedet muligt, skal marketing- og salgsafdelingen arbejde sammen. De kan i samarbejde få udarbejdet indhold til at fremme leadgenereringen i virksomheden.