cdas1

Har du åbnet dit eget madsted? Det kan være en restaurant, en café, en grillbar eller et andet sted, som tilbyder lækre måltider, der kan mætte enhver mave. Så står du nu overfor at skulle finde en kundeskare, som kan sørge for, at din nye satsning og investering bliver en succes.

Og det kan være svært. Ofte er der nemlig en stor konkurrence inden for spisesteder, og derfor er det ikke nødvendigvis menuen, du skal konkurrere på. Der er nemlig særligt to andre områder, der kan være udslagsgivende for dig.

Skab en online tilstedeværelse

For det første skal du sørge for at være online.

En bred skare af din målgruppe befinder sig helt sikkert online flere gange dagligt, og derfor kan du her ramme dem med dine budskaber, så de bliver opmærksomme på din tilstedeværelse. Hertil bør du således have en hjemmeside, hvor du kan fortælle historien om dit madsted, og du kan inspirere og få mundvandet til at løbe med en lækker menu.

Det handler således om først at skabe genkendelig online for så herefter at lokke med maden, så der gradvist bliver opbygget et behov for at besøge dig.

Sørg for et godt miljø

Herefter skal du holde fast i dine kunder og potentielle kunder.

Intet er nemlig mere værdifuldt end loyale gæster. Derfor skal du selvfølgelig gøre det til en god oplevelse at besøge dit spisested, hvad end det er for at sidde og nyde maden eller blot for at bringe den hjem. Du skal således sørge for et sted, hvor det er rart at være – for både dig og dine gæster.

Bag disken skal der være et effektivt miljø med for eksempel industri armatur, mens der foran disken skal være en god atmosfære, der giver lyst til at blive hængende og komme tilbage igen engang inden for den nærmeste fremtid.