cdas1

Har du en webshop, er dit design vigtigt. Det kan nemlig være afgørende for, om folk bliver på din side eller ej. Det vigtigste er, at det er til at finde rundt på siden. For eksempel at finde frem til bestemte produkter eller ydelser, priser, indkøbskurven osv. For hvis folk ikke kan finde disse ting, vælger de ofte at finde en helt anden webshop. Og det er man som webshop ejer naturligvis ikke interesseret i.

Design kan også gøre meget, da en flot, men simpel side kan gøre meget. Det er rart at kigge på, og det skaber ofte lidt ekstra interesse hos potentielle kunder.

Det er ikke kun internetsider, der kan trænge til et redesign

Når du går rundt i en dagligvarebutik og kigger på en masse forskellige produkter, har de alle forskellige designs. Det gælder både chips, frysemad, sodavand og ganske almindelig mad. Noget som morgenmadsprodukter er et godt eksempel på redesigns. Der er nemlig mange af disse, der igennem tiden har skiftet deres design.

Noget så simpelt som kondomer har også et meget gennemtænkt design. For jo mere spændende det ser ud, jo mere sælger det. Klik her og se nogle gode eksempler på dette. Der er ofte forskellige kondomer at vælge imellem i dagligvarebutikker. Så det giver netop mening, at man prøver at skabe det bedste design, så man kan sælge så meget som muligt.

Nogle gange kan vi godt blive lokket til at købe noget, fordi det ser så spændende ud. Og det er nemlig hele tricket. Jo mere spændende og indbydende noget er, jo nemmere er det at overtale folk til at købe det. Selvfølgelig er det ingen garanti, men det skaber ofte flere salg, hvilket er vigtigt. Så om du sælger det ene eller det andet, er det vigtigt at overveje, hvordan du præsenterer det.

Mange vælger at hyre professionelle til at lave web redesign

At lave et web redesign kræver, at man har styr på det. Og det er langt fra alle, der har dette. Derfor er der mange, der vælger at hyre nogen til jobbet. Jo mere kreative folk er, jo bedre bliver din webshop. Så hvis du ikke er kreativ på den front, er det godt givet ud at betale andre for at lave det. Så er det bare at informere om, hvad du har i tankerne, og så kan de finde på noget smart.

Ofte er det faktisk et ganske simpelt design, der er bedst. Hvert fald sammenlignet med et design, hvor der konstant sker nye ting. En masse effekter og lignende kan hurtigt ødelægge det. Er det gennemarbejdet, kan det dog fungere ganske fornuftigt, selvom det er lidt fancy. For det viser kunden, at der er gjort noget ud af det og ser samtidig flot ud. Men det er lige med at overveje, hvor man skal stoppe. I den forbindelse er det en god idé at tænke på målgruppen. Er det alderen 50 +, er det måske fint med noget simpelt. Er den derimod til gamere i alderen 15 +, må det godt være lidt mere spændende.