cdas1

Når man som virksomhed laver en markedsføringsstrategi, er den ofte baseret på en digital strategi, der indeholder meget tekst til hjemmesiden, de sociale medier, blogs og apps. Disse tekster er selvfølgelig meget relevante og nødvendige i forhold til generel information om virksomhedens ydelser, services og produkter og i forhold til markedsføring og søgemaskineoptimering. Det kan dog være en fordel at udvide og nuancere denne strategi med en visuel del, der indbefatter markedsføring med firmaets logo både på print og digitalt. 

kaffelogo

Et logo siger mere end tusind ord 

Der er noget sandt i, at et billede siger mere end tusind ord. I følge forskningen husker mennesker bedre billeder end ord. Der er derfor stor power i at skabe markedsføring af sin virksomhed via firmalogoet, der kan sættes ind på hjemmesiden, de sociale medier, bloggen og apps. Ønsker man yderligere at udvide kendskabet til sin virksomhed, er det ideelt at få trykt sit logo på ting, tøj og kontorartikler. Her kan man bestille et logo tryk hos en professionel leverandør, der tilbyder løsninger i store oplag til både medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere. 

Kreativ markedsføring med firmalogo

Har man for eksempel et B-t-B kundemøde i en anden virksomhed, er det nemt at lave en subtil markedsføring af sin virksomhed ved at efterlade en kuglepen eller en skriveblok med firmaets logo på. Det er også en kreativ måde at markedsføre sit firma på, når man serverer en god kop kaffe til mødet. Her kan logoet skabes i kaffeskummet og give kaffedrikkeren et smil på læben. Der er nemlig ikke noget som humor, når det gælder positive associationer til et brands firmalogo. 

Løb med logo 

Mange firmaer deltager i DHL stafetløbet i Fælledparken eller i andre firmaløb. Denne deltagelse er en god måde at vise firmaflaget på og samtidig gøre noget godt for medarbejdernes sundhed, velvære og fællesskab. Her kan løbet også bruges som teambuilding, så medarbejderne kan blive rystet godt sammen som et team. Til disse løb er det ideelt at promovere firmaet ved at lade medarbejderne løbe i T-shirts med firmalogoet fra den digitale strategi. Hermed forener man det visuelle design fra hjemmesiden, de sociale medier, blogs og apps med det trykte logo på firmatrøjerne. Logoet kan også være et print på løbesokkerne, løbeshorts og drikkedunke. 

bjergelogo

Regn og slud bringer logoet ud 

Der kan være en stor fordel i det danske, omskiftelige vejr, når det handler om markedsføring. Her kan man vælge at få printet sit logo på både regntøj og paraplyer. Disse kan gives til samarbejdspartnere, kunder og medarbejdere og altid minde dem om, at dette firma står for omsorg, idet det giver læ for vejr og vind. Dette kan igen give positive associationer til firmaet, som skaber et positivt brand i andre menneskers bevidsthed.