Har du allerede stiftet bekendtskab med Google Adwords – eller Google Ads, som platformen officielt har heddet siden juli 2018 – ved du sandsynligvis, at der er tale om Googles meget anvendte annonceringsplatform. De sociale medier og det generelle stigende brug af internettet i vores dagligdag har resulteret i helt nye og ganske banebrydende markedsføringsmuligheder for moderne virksomheder.
Udviklingen giver nemlig mulighed for målrettet annoncering på en skala, som aldrig før har været muligt. Ønsker man i dag at drive en virksomhed, som både er succesfuld og konkurrencedygtig, er det vigtigt, at man lærer at benytte sig af disse muligheder – heriblandt Google Adwords.
Hvad er Google Adwords og hvad kan platformen gøre for dig?
Som nævnt er Google Adwords kort sagt Googles annonceringsplatform. Platformen er et af de mest anvendte online markedsføringsværktøjer, og enormt mange moderne virksomheder benytter sig således af platformen. Og med god grund. Google Adwords skaber nemlig en unik mulighed for at annoncere målrettet mod de forbrugere, som allerede har en interesse i det produkt, man kan tilbyde.
Da Google er verdens mest anvendte søgemaskine, er der god grund til at antage, at du selv benytter søgemaskinen fra tid til anden. Er det tilfældet, har du måske bidt mærke i, at der blandt søgeresultaterne som regel dukker en række resultater op, som er markeret med et lille ’annonce’ ikon. At disse resultater er markeret med dette ikon er udtryk for, at virksomhederne bag de givne links har betalt sig for at få deres resultat placeret netop her.
Ved at betale sig fra den mest fordelagtige placering blandt søgeresultaterne og ved at placere sit link foran øjnene på den forbruger, som allerede har en interesse i eller er på udkig efter produktet, sikrer virksomheden sig ikke alene flere besøgende til dens hjemmeside, men også flere købeklar besøgende og dermed flere kunder. Det kan mærkes på bundlinjen. Anvender du Google Adwords korrekt, vil du således kunne se det på omsætningen.
Få hjælp til Google Adwords
Det koster penge at benytte sig af Google Adwords. Det er tilfældet med langt de fleste online annonceringsmuligheder. Som virksomhed handler det dels om at satse sine penge det rigtige sted, når det kommer til annoncering, og om at opnå så stort et udbytte af dem som muligt. Man vil gerne have så meget som muligt for så lidt som muligt – det vil sige større omsætning for færre penge.
Fra en virksomheds synspunkt er hensigten naturligvis, at den udgift, der er forbundet med annoncering skal tjene sig selv ind relativt hurtigt som resultat af den øgede omsætning, annoncering gerne skal skabe. Men formår du ikke at anvende platformen korrekt, kan Google Adwords også hurtigt gå hen blot og blive en udgift.
Er du i tvivl om, hvordan du bedst muligt anvender Google Adwords, kan det være en idé at søge hjælp. Der findes nemlig både virksomheder og enkeltpersoner, som specialiserer sig i netop hjælp til Google Adwords, og som derved kan hjælpe dig til at få så meget som muligt ud af din annoncering på platformen.
Når du anvender Google Adwords kan du selv være herre over, hvor mange økonomiske midler, du ønsker at lægge i annonceringen. Har du en relativt lille, nyopstartet virksomhed, eller ønsker du blot at minimere dine annonceringsomkostninger, kan en professionel blandt andet hjælpe dig til at opnå optimale resultater på et minimalt budget. Som nybegynder på Google Adwords kan det være svært at knække koden til, hvordan man blandt andet opvejer omkostninger og udbytte, og det kan derfor være en god beslutning at investere i professionel hjælp til at komme godt i gang.
Seneste kommentarer