cdas1

Alt lige fra handel til venskaber flytter i stadig højere grad online. Det har blandt andet betydet, at du, i dag, nærmest ikke kan overleve som virksomhed, medmindre du har en hjemmeside. Det gør sig i øvrigt gældende lige meget om du er en stor, gammel virksomhed eller en lille iværksætter. 

Bedre brugeroplevelse med hastighedsoptimering

Få hjælp

Det er dog nok de færreste, der er blevet virksomhedsejere, fordi de elsker at lave hjemmesider, og særligt som lille, ny erhvervsdrivende kan det at lave en hjemmeside, for slet ikke at tale om at drage kunder til den, være noget af en udfordring. Det er dog heldigvis en udfordring, der er råd for. For eksempel findes der i dag værktøjer, der lader selv den mest uerfarne udvikler lave en pæn hjemmeside uden at skrive en eneste linje kode. På den måde kan du altså lynhurtigt få dit navn og dine produkter ud på internettet, så dine kommende kunder kan finde dig.

Efterhånden som du og din virksomhed forhåbentlig vokser er det alene dog ikke nok. Skal du holde på kunderne, eller sågar få flere, er du også nødsaget til at forbedre brugeroplevelsen på din hjemmeside. Det bidrager først og fremmest til mængden af gengangere, men derudover er søgemaskiner nu også så avancerede, at de kan foreslå de bedste og hurtigste hjemmesider først. Netop derfor er det så vigtigt, at man fokuserer på brugeroplevelse og hastighed på sin hjemmeside, og en af de bedste måder at gøre det er ved at hastighedsoptimere sin hjemmeside.

Søgemaskineoptimering

Hastigheds- og søgemaskineoptimering

Hvad det betyder at hastighedsoptimere sin hjemmeside er måske ret åbenlyst: Det handler om at gøre at fra loading til salg hurtigere og nemmere. Det har, som nævnt tidligere, nemlig kun positive effekter, og hvis du bare hastigt har kastet en hjemmeside sammen i starten, kan det også vise sig at være strengt nødvendigt. 

Netop derfor er hastighedsoptimering dog også en proces, der kræver ret stor ekspertise i internettet og hjemmesideudvikling. Heldigvis kan man, for ret få penge, få professionelle til at kigge på ens hjemmeside og hastighedsoptimere den på alle ledder og kanter.

Hastighedsoptimering er dog langt fra det eneste du kan gøre for at lokke flere kunder ind i din digitale butik. For at de overhovedet klikker sig derind, skal de nemlig gerne vide, at den findes. I den sammenhæng bliver søgemaskineoptimering, at designe hjemmesiden til at ligge øverst i søgemaskinerne, vigtigt. 

På sin vis er hastighedsoptimering altså også søgemaskineoptimering, men ellers handler det meget om at optimere på netop de søgeord, som dine kommende kunder bruger, når de leder efter produkter som dine. Jo mere specifikt, hvad end det er i prisleje, geografi eller noget helt tredje du er i dine valgte søgeord, jo nemmere bliver det at finde de helt rigtige kunder. På mange måder er det altså nemmere end nogensinde før at få kunder i butikken, hvis bare man ved, hvordan spillet spilles.