cdas1

Hvis du driver en virksomhed, kender du formentlig allerede vigtigheden af at have en hjemmeside. En hjemmeside er din allerbedste måde at fortælle potentielle kunder om, hvad du har at tilbyde, hvilken erfaring du har, og hvilke opgaver du kan løse. Det er samtidig også en nem måde for nye kunder at opdage din virksomhed på, og det bliver dermed også nemmere at få nye og flere kunder i nettet.

Webgrafik

Hjemmesiden viser din virksomheds DNA

Uanset hvilken form for virksomhed, du driver, kan du ikke overleve uden dine kunder. Det gælder, hvad end du driver en kreativ virksomhed, en kommunikationsvirksomhed eller en håndværkervirksomhed. Måske er du af den gamle skole, som synes, at håndværkere ikke skal have en hjemmeside, og at opgaverne kommer via anbefalinger og netværk. Men sådan er det ikke nødvendigvis mere. Langt de fleste håndværksvirksomheder har en hjemmeside, som de kan henvise eksisterende og nye kunder til, og hjemmesiden har typisk også en funktion, hvor kunder kan udfylde data for at indhente et tilbud eller få et opkald fra dig. 

På hjemmesiden kan du også fortælle en masse om, hvilke opgaver du har udført tidligere, hvad jeres speciale er, og hvilke kompetencer I kan tilbyde jeres kunder. I kan også lade folk oprette anmeldelser af jeres virksomhed enten direkte på hjemmesiden eller ved at henvise til Trustpilot. Anmeldelser gør nemlig nye kunder meget tryggere ved at skulle handle med en ny virksomhed.

God måde at hive nye kunder hjem på

Når du skal have lavet en hjemmeside, skal det blandt andet være med salg for øje. Kunder skal opdage din virksomhed, når de googler efter firmaer til at udføre en given opgave, men de skal også kunne finde alt den information om virksomheden, som de har brug for. 

Desuden skal hjemmesiden være tiltalende at se på. Det er jo kundens absolut første indtryk af dig, og derfor skal den for det første helst afspejle det, virksomheden står for, men den skal også appellere til kunder i den målgruppe, din virksomhed stiler efter.

kunder

Hyr en professionel til at lave hjemmesiden for dig

For at sikre, at nye kunder falder over din hjemmeside, er det altid bedst at antage en professionel til at lave hjemmesiden for dig. Gør dig klart, hvordan du gerne vil have, at den skal se ud, og hvilke funktioner den skal have, men husk også at lytte efter grafikerens gode råd og forslag. 

Ved at få en grafiker eller webdesigner til at lave din hjemmeside for dig, sikrer du, at hjemmesiden bliver absolut professionel at se på, men du sikrer også, at den er nem at finde for nye og potentielle kunder. Webgrafikere og -designere har nemlig også øje for SEO optimering, som er det, der skal få dig til at figurere højt på google, når kunderne søger. 

Derfor kan der være gode salg, kunder og muligheder i at kaste penge efter en webgrafiker, der kan gøre dig markant mere synlig over for nye kunder.