Digital marketing er efterhånden blevet et buzzword. Her finder du en kort gennemgang af to af den digitale marketings varmeste termer, nemlig Google Adwords og SEO. Begge dele er vigtige for din forretning og din hjemmeside, hvis du er interesseret i at inddrive flere kroner og ører.
Google Adwords
Du er med sikkerhed stødt på annoncer fra Google Adwords. Måske er du klar over det, måske har du ingen idé om hvordan de ser ud. Har du før søgt på dit yndlingsmærke i sneakers på Google og efterfølgende fået et banner-annonce, da du gik ind for at læse nyheder? Der er intet hokus pokus over det. Det er bare Google Adwords.
Med Google Adwords kan du skræddersy annoncer til dine hjemmebesøgende. Du kan blandt andet se følgende og bruge i din planlægning:
- Hvor gamle er dine besøgende?
- Hvor bor dine besøgende?
- Hvilke produkter ser dine besøgende på?
- Hvor besøger de din side fra på internettet?
Jo mere viden du har om dine potentielle kunder, desto bedre annoncer kan du fabrikere og dermed øge din chance for salg.
Hvis du vil vide mere om Google Adwords, kan du læse mere her.
SEO
SEO er forkortelsen for søgemaskineoptimering. Med andre ord dækker termet over de teknikker, der har til formål at rangere dit indhold og dine produkter på søgemaskinerne, så du bliver placeret før dine konkurrenter. Det øger din chance for at blive klikket på og konvertere besøgende til kunder.
Der findes mange teknikker og metoder til SEO, som du med fordel selv kan yde lidt research på. Teknisk SEO er grundlaget for søgemaskineoptimering. Det er med andre ord det fundament, du kommer til at bygge din strategi op omkring, så Google kan læse din side på optimal vis. Derudover er der søgeadfærd, som bidrager med vigtig viden om, hvordan dine potentielle kunder søger på Google. Der bidrager med viden om, hvordan du skal skrive og målrette dit indhold. Her kommer content ind i billedet, som er det tredje lag i SEO. Det sidste lag er linkbuilding, der er en af de vigtigste rangeringsfaktorer.
Du kan selv lave SEO på din hjemmeside, eller du kan ansætte et bureau til det. At udføre god optimering af dine søgeord og produkter kræver dog lidt teknisk snilde og viden.
Godt indhold
Før du kan høste det optimale udbytte af din indsats på Google Adwords og SEO, skal du vide, hvordan du skaber værdifuldt indhold. Det skal nemlig ikke kun være værdifuldt for dig, men også for din læser – Og de digitale algoritmer.
Indhold er vigtigt for at de rigtige mennesker finder din hjemmeside. Indhold er også vigtigt, fordi søgemaskinerne baserer deres vurdering af dit indhold på, hvor længe folk bruger på at læse det, hvor meget de klikker rundt og hvem der linker til og fra dit indhold. I forhold til Google Adwords fungerer dit indhold, visuelt såvel som kommunikativt, som krog til at fiske nye kunder ind.
Seneste kommentarer