cdas1

Der findes desværre ikke en simpel opskrift på den perfekte hjemmeside. Der er ikke desto mindre rig mulighed for at skabe gode forudsætninger for et godt resultat, hvis man gør sit forarbejde ordentligt.

I dag bringer vi en artikel om udvikling af hjemmesider i samarbejde med webbureauer. Er der ikke en lille udvikler gemt i dig, bør du outsource det tekniske til et erfarent firma. Markant Reklamebureau A/S er en af de virksomheder, som kan byde ind. Du kan besøge dem her: https://www.markant-reklamebureau.dk/

Design af hjemmeside

Læg et budget

Som iværksætter i opstartsfasen skal man være knivskarp til at prioritere rigtigt og holde et godt økonomisk overblik. Første udgiftspost kunne meget vel være en hjemmeside. Det kunne for eksempel være en firmahjemmeside med dine kontaktoplysninger, info om dine kompetencer og en lang oversigt over dine referencer. Skal du i stedet sælge varer på nettet, kan du stable en webshop på benene i samarbejde med det valgte bureau.

Hvor mange penge er du villig til at bruge på den ønskede hjemmeside? 10.000? 50.000? Eller et helt tredje beløb? Det kan du med fordel overveje, inden du indhenter tilbud fra forskellige virksomheder. Skal du alligevel indhente tilbud på en hjemmeside, kan du også høre, om du kan få en skarp pris på content marketing, branding eller et helt tredje produkt. Ofte giver det god mening at overlade det hele til ét firma.

Forstå dine kunder

Næste step er at definere ens ønsker og krav til den kommende webside. Du skal i den anledning gøre dit ypperste for at sætte dig i kundernes sted. Er din typiske kunde ikke så teknisk anlagt, kan du med god grund få udviklet en meget simpel og intuitiv hjemmeside, så kunderne ikke bliver unødigt forvirret og evt. vælger en af konkurrenterne.

webbureau

Når man udvikler en hjemmeside, skal man tænke nøje over, hvilket signal man gerne vil sende til omverdenen. I forretningsregi er det alfa og omega, at man signalerer, at man er seriøs, troværdig og serviceminded, hvad enten man driver et murerfirma eller en webshop. Dette kan dit webbureau eller reklamebureau helt sikkert gøre dig klogere på.

Få feedback

Når din hjemmeside er færdig, er du næsten i mål, men også kun næsten. Nu skal du nemlig præsentere din nyudviklede hjemmeside til samarbejdspartnere og potentielle kunder, som helt sikkert gerne vil give dig noget feedback. De vil med al sandsynlighed komme ind på nogle punkter, som du slet ikke havde skænket en tanke. Med udgangspunkt i denne feedback kan du eller dit webbureau optimere siden, så den bliver helt perfekt.