cdas1

En responsiv hjemmeside er en fordel for langt de fleste hjemmesider – og det er aldrig en ulempe. Der er flere gode grunde til, hvorfor du skal vælge det, og hvis det netop er dem, du søger, skal du blot læse videre her. Denne artikel gennemgår nemlig 5 gode grunde til, at din hjemmeside skal være responsiv.

For at følge med tiden, må du følge med de mobile enheder

I den moderne verden – om ikke andet den moderne vest – bliver mobile enheder mere og mere udbredt. Flere benytter sig af deres mobil eller iPad på farten, fremfor at medbringe en bærbar computer – og selv hvis de medbringer pc´en, er det nemmere for mange at finde de mobile enheder frem på toget eller i bussen, hvis de blot vil browse lidt på internettet. Derfor skal din hjemmeside også være tilgængelig for dem, da du ellers udelukker en stor gruppe brugere.

Tilgængelighed tiltrækker

Et lignende argument er, at tilgængelighed tiltrækker. Jo mere tilgængelig din hjemmeside er, jo flere vil bruge den. Sidder du på mobil eller tablet og støder på en hjemmeside, hvor du skal bevæge skærmen frem og tilbage, eller forskellige billeder og grafer står kastet rundt på skærmen, er det meget kort tid, du bruger på hjemmesiden. Derfor vil du sikre, at flere bliver på hjemmesiden og eventuelt browser rundt på den, hvis du gør din hjemmeside responsiv. En responsiv hjemmeside holder altså på brugerne.

Fang interessen på farten

I forlængelse af ovenstående vil du kunne fange alle brugerne på farten ved at gøre din hjemmeside responsiv. Dem der sidder i toget og blot søger underholdning, vil som sagt blive på hjemmesiden, hvis den er behagelig at se på, selv hvis de benytter en mobil enhed med en mindre skærm.

Salg af spontane køb

Fanger du brugernes interesse, mens de er på farten, vil dine chancer for at kunne sælge desuden være større. Flere sidder på nettet og browser igennem forskellige produkter, der eventuelt kunne fange deres interesse på mobilen, og derfor kan du altså tjene flere penge ved at bruge lidt ekstra tid på en responsiv hjemmeside.

Er brugeren på vej hjem efter en lang arbejdsdag og ser linket ”rejsetilbud.dk”, så klikker de og føres til hjemmesiden, hvor de kan købe en rejse. Men de køber ikke rejsen, hvis ikke hjemmesiden er tiltrækkende, da det ikke ser reelt ud. Du kan altså øge salget af dine produkter ved hjælp af en responsiv hjemmeside. 

Det belejligt for brugeren

Et sidste argument er, at det blot er mere belejligt for brugeren. Som sagt bruger mange en smartphone til at browse, og der er ikke noget værre end at finde en interessant artikel, og så finde ud af, at de ikke brugte den ekstra tid på at gøre den tilgængelig for enhver bruger. Det er muligt selv at lave en responsiv hjemmeside, og der findes både guides på nettet og kurser, som du kan tage – der er altså andre steder, hvor besparelsen gavner mere.