cdas1

Et webdesign er vigtigere end nogensinde. Online handel går nemlig strygende, og flere og flere handler på internettet. Derfor er det også virkelig vigtigt, at der er styr på din hjemmeside og designet til din virksomhed. Det skal være nemt og overskueligt for kunderne og ikke mindst potentielle nye kunder. Der vil være nogle, som ser din hjemmeside for første gang, og de skal også kunne navigere nemt rundt på siden.

Design din hjemmeside

Overskuelige kategorier

Når kunder eller potentielle kunder går ind på hjemmesiden, skal de nemt kunne finde rundt. De skal hurtigt kunne finde det, som de gerne vil se mere om eller de produkter, som de leder efter. Derfor skal kategorierne også være gennemskuelige. På forsiden skal der være en god menu, hvor kunden kan finde de kategorier, som der ledes efter. Du kan med fordel få inspiration fra andre sider. Som kunde er man vant til på tøjsider med underkategorier såsom kjoler, bukser osv. Det er gennemskuelige kategorier, som man kan forholde sig til. Kunderne skal også kunne finde et bestemt mærke eller prisklasse. På den måde bliver det overskueligt at finde rundt på din hjemmeside. For at der er god genkendelighed, kan du med fordel bruge samme skrifttype, farver osv. Det giver en ro på hjemmesiden, som gør den overskuelig og genkendelig for kunderne. Måske vil de endda genkende den fra farver på logo osv. i andre sammenhænge.

Kundeservice

Service i fokus

Når du skal kigge på webdesign, skal du også kigge på mulighederne for service. Når mange bruger internettet i stedet for den fysiske butik, har du ikke samme muligheder for at yde en god service. Derfor bør du gøre servicen på hjemmesiden tydelig. Hvis du er i tvivl om, hvordan hjemmesiden bedst sættes op, kan du få hjælp af Elbek-Vejrup. Måder hvorpå servicen bliver tydelig, kan være en chatboks, som man som kunde kan benytte. Her skal der være kundeservice klar til at besvare hurtige spørgsmål, som ikke behøves forklares over mail eller telefon. Her kan kunderne spørge om små ting, som måske ikke er så tydelige på hjemmesiden. Det kan være spørgsmål om produkter, mærker eller levering. For at chatboksen kan fungere, skal svaret her være hurtigt og effektivt. I forhold til service, kan du også have et telefonnummer og mail klar på hjemmesiden. Så har kunderne gode muligheder for at kontakte din hjemmeside. Måske skal du have flere mails klar, alt efter hvilket problem, der er tale om.